• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[CREATIVE] Worldedit
#1
Worldedit
*Poradnik powstaje, by wyjaśnić nowym graczom zasady korzystania z Worldedita*

1. Czym tak właściwie jest Worldedit?
Jest to plugin umożliwiający podstawową edycję terenu.
Na naszym serwerze umożliwiamy graczom korzystanie z jego najważniejszych komend.

2. Jakie są ograniczenia?
Ustalone musiały zostać limity na edycję określonej ilości bloków (podczas jednej wykonywanej akcji), by nie przeciążało to serwera.
Aktualnie limity wyglądają tak:
[Gracz] - 2500 bloków
[VIP] - 10000 bloków
[SVIP] - 15000 bloków
[MVIP] - 25000 bloków

3.  W jaki sposób korzystać z Worldedita? 

   3.1 - Zaznaczanie terenu
   //wand - Tą komendę należy wpisać, by otrzymać drewnianą siekierę, która umożliwi nam zaznaczanie terenu.
   Pierwszą pozycje zaznaczamy LPM (lewym przyciskiem myszy), drugą PPM (prawym przyciskiem myszy).

   Teren możemy również zaznaczać dynamicznie - komendami:
   //pos1 - Zaznacza pierwszą pozycję w miejscu, w którym stoisz.
  //pos2 - Zaznacza drugą pozycję w miejscu, w którym stoisz.

4. Jakie komendy są dostępne dla graczy?

   4.1 - Komendy możliwe do użycia przy zaznaczeniu terenu
   //set [ID] - Zamienia zaznaczony teren na podany blok.
   //walls [ID] - Tworzy ściany dookoła zaznaczonego terenu.
   //replace [ID_przed_zamiana] [ID_po_zamianie] - Zamienia blok (pierwsza pozycja) na inny blok (druga pozycja),
    np. //replace dirt stone - zamieni dirt na stone.

   //copy - Kopiuje zaznaczony teren do schowka.
   //paste - Wleja teren skopiowany do schowka (pojawi się on od nas w takiej odległości/wysokości w jakiej staliśmy kopiując go).
   Warto  dodać na koncu parametr "-a",  który usunie z skopiowanego elementu powietrze, dzięki czemu wkleimy więcej
   zaznaczonego terenu.

   4.2 - Komendy do użycia dynamicznego - bez zaznaczania
   //cyl [ID] [PROMIEŃ] [WYSOKOŚĆ] - Tworzy pionowy wypełniony cylinder.
   //hcyl [ID] [PROMIEŃ] [WYSOKOŚĆ] - Tworzy pionowy pusty cylinder.
   //sphere [ID] [PROMIEŃ] - Tworzy wypełnioną kule w miejcu, w którym stoisz.
   //hsphere [ID] [PROMIEŃ] - Tworzy pustą kule w miejcu, w którym stoisz.

   4.3 - Komendy możliwe do użycia po przypisaniu do narzędzia 
   Pisząc komendę należy trzymać w łapce przedmiot (kilof, patyk) na który przypisze 
   się dana komenda.
   Gdy po przypisaniu komendy klikniemy w dowolne przedmiotem miejsce powstanie określony element.

   //br sphere  [ID] [PROMIEŃ] - Tworzy pełną kulę.
   //br hsphere  [ID] [PROMIEŃ] - Tworzy pełną kulę.
   //br sphere [ROZMIAR] - Wygładza teren.
   //none - Usuwa przypisaną komendę do narzędzia.

   4.4 - Jak cofnąć lub przywrócić złą akcję?
   //undo - Cofa poprzednią komendę/ruch.
   //redo - Przywraca cofniętą komendę/ruch.

   Na końcu możemy dodać również liczbę, która będzie oznaczać ile akcji chcemy przywrócić lub cofnąć.

5. W jaki sposób wpisywać parametry i czym tak właściwie są?
Parametry wpisujemy bez kwadratowych nawiasów, np. //set dirt

ID - Numeryczna nazwa bloku lub słowna (angielska)
ID danego przedmiotu można zobaczyć TUTAJ lub może pokazywać się nam w ekwipunku po najechaniu na niego - wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy "F3 + H". Działa to jednak tylko na wersji 1.12.2 i starszych.
PROMIEŃ-  Promień w naszym przypadku kuli/cylindra.
WYSOKOŚĆ - Wysokość cylindra.
ROZMIAR - Wielkość objęcia przez komendę terenu.
[Obrazek: tenor.gif]
  Odpowiedz
#2
Przydatny poradnik, na pewno przyda się większości graczy. Przypinam
  Odpowiedz
#3
Dzięki Aniaa! <3
[Obrazek: r5X6Fs6.png]
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości